Αισθάνεστε πεσμένοι; Ευτυχισμένοι; Θυμωμένοι; Θλιμμένοι; Οπως κι αν αισθάνεστε μπορείτε πια να κατηγορήσετε γι’ αυτό τις πρόσφατες δημοσιεύσεις που έκαναν στο Facebook oι φίλοι σας.
Μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό PLoS ONE, ανακάλυψε πως τα συναισθήματα μπορούν να εξαπλωθούν μέσω του Facebook. Κι έτσι ενώ οι θετικές θέσεις στα στάτους των φίλων σας στο Facebook έχουν την τάση να παράγουν κι άλλα θετικά μηνύματα, οι αρνητικές θέσεις τείνουν να δημιουργούν αρνητικά μηνύματα.
Ποια είναι τα καλά νέα; Οτι τα θετικά μηνύματα είναι πιο «μεταδοτικά» από τα αρνητικά.
«Για κάθε ευτυχισμένο μήνυμα που έχετε γράψει, η μελέτη μας δείχνει ότι οι φίλοι σας που ζουν σε άλλες πόλεις θα επηρεαστούν και θα γράψουν και οι ίδιοι κάτι ανάλογο. Αυτό σημαίνει πως αυτά τα συναισθήματα που νοιώθετε και εκφράζετε δεν είναι αισθητά μόνο από εσάς, αλλά και από τους φίλους σας», αναφέρει ο James Fowler, συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο .
Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι τα συναισθήματα, είτε θετικά είτε αρνητικά, μπορούν πράγματι να είναι μεταδοτικά.
Στη νέα μελέτη ο Fowler και οι συνεργάτες του ανέλυσαν ανώνυμα δεδομένα στο Facebook από ενημερώσεις κατάστασης από τις 100 περισσότερο πυκνοκατοικημένες πόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ του Ιανουαρίου του 2009 και του Μαρτίου του 2012. Χρησιμοποίησαν ως μέσο μέτρησης τον βροχερό καιρό, για να δουν πώς αντιδρούν οι άνθρωποι και είδαν πως το status τους στο Facebook επηρέασε και τους φίλους τους.
«Αν βρέχει στη Νέα Υόρκη, όπου βρίσκεται ο φίλος σας, αυτό κάνει λίγο πιο άθλια μια ηλιόλουστη μέρα στο Σαν Ντιέγκο;», ρώτησε ο Fowler, περιγράφοντας την ερώτηση που είχε σκοπό να αντιμετωπίσει.
Και η απάντηση που πήραν οι ερευνητές ήταν καταφατική.
«Τα ευρήματα μπορεί να έχουν τόσο θετικές όσο και αρνητικές συνέπειες για τον κόσμο. Τώρα, περισσότερο από ποτέ, αισθανόμαστε αυτό που αισθάνονται και οι άλλοι», κατέληξε ο Fowler.