Xάνετε πιο εύκολα βάρος με άσκηση ή με δίαιτα;

Στη σύγχρονη εποχή είναι δύσκολο να διατηρήσουμε το βάρος μας χαμηλό ή ακόμα και σταθερό, εξαιτίας του τρόπου ζωής μας. Κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν με δίαιτες, όμως δεν λειτουργούν όλες για όλους.

Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Γιατί ενδεχομένως κάποιοι προσπαθούν να χάσουν βάρος μόνο περικόπτοντας την ποσότητα του φαγητού τους. Κι όταν αυτό δεν φέρνει αποτέλεσμα συνήθως απογοητεύονται και τα παρατάνε. Όμως, για πιο αποτελεσματική απώλεια βάρους και για μακροπρόθεσμα οφέλη, ο καλύτερος είναι πάντα ο συνδυασμός δίαιτας και άσκησης.

Πώς μπορεί να χάσει κανείς βάρος; Εάν καταφέρει να καίει περισσότερες θερμίδες από αυτές που καταναλώνει κι αυτό μπορεί να γίνει είτε με μείωση της πρόσληψης τροφής, είτε με αύξηση της σωματικής δραστηριότητας.

Πόσες θερμίδες πρέπει να καίει κανείς σε καθημερινή βάση; Ο μέσος όρος των θερμίδων που απαιτούνται για την απώλεια βάρους είναι σχεδόν 500 kcal σε μία ημέρα, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με δίαιτα ή άσκηση ή συνδυασμό των δύο.

Ωστόσο, είναι μάλλον δύσκολο να διατηρήσει κανείς έναν μακροχρόνιο περιορισμό των θερμίδων του και εξάλλου με μια τέτοια πρακτική μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολισμό του, να οδηγήσει σε μείωση της μυϊκής μάζας, ενώ από την άλλη μεγάλης διάρκειας άσκηση μπορεί να αυξήσει την όρεξη και έτσι να αντισταθμιστεί με περισσότερο φαγητό τυχόν έλλειμμα θερμίδων που θα χαθούν από τη σωματική δραστηριότητα.

Έτσι, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε πως η διατροφή συμπληρώνει την άσκηση και το αντίστροφο. Η μείωση των θερμίδων μπορεί να βοηθήσει να χάσει κανείς βάρος, κάτι που ισχύει για σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ η άσκηση μπορεί να προωθήσει τη μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους καλύτερα απ’ ό,τι αν προσπαθεί κανείς να χάσει κιλά μόνο με τη δίαιτα.

Όταν ασκείστε αρχίζετε να χάνετε λίπος και να χτίζετε μυ. Οι μύες έχουν υψηλότερο μεταβολικό ρυθμό από το λίπος, επομένως διατηρώντας τη μυϊκή μάζα θα κρατήσετε το μεταβολισμό σας αυξημένο και ίσως να είναι και ευκολότερο να κρατήσετε μακριά το υπερβολικό βάρος.

Η τακτική άσκηση βοηθά επίσης να κάψετε περισσότερες θερμίδες, ακόμα κι όταν ξεκουράζεστε. Η απλή άσκηση δεν είναι αρκετή για να χάσετε βάρος. Εάν δεν παρακολουθείτε το τι τρώτε έξω από το γυμναστήριο, τότε ο ιδρώτας που θα ρίξετε θα πάει χαμένος. Θα πρέπει επομένως να προσέχετε τη διατροφή σας. Οι περισσότεροι άνθρωποι υποστηρίζουν πως πιο κατάλληλη είναι μια δίαιτα υψηλή σε πρωτεΐνες, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό. Χρειάζεστε μια ισορροπημένη δίαιτα με την σωστή ποσότητα όλων των μακρο-μικρο θρεπτικών συστατικών, ώστε να έχετε την τέλεια συνταγή απώλειας βάρους.

Τέλος, αν θέλετε να χάσετε βάρος γρηγορότερα και θέλετε να διατηρήσετε τον νέο σας εαυτό θα πρέπει να ελαχιστοποιήσετε την κατανάλωση συσκευασμένων, επεξεργασμένων τροφών, την κατανάλωση ζάχαρης και τηγανητών. Για πιο αποτελεσματική απώλεια βάρους θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε φρούτα, λαχανικά και ισορροπημένα γεύματα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Comments are closed.