H σημασία της σωστής διατροφής για τα παιδιά

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική για όλους τους ανθρώπους, προκειμένου να διατηρήσουν καλή υγεία, ωστόσο είναι ακόμα πιο σημαντική για τη σωματική και πνευματική ανάπτυξη στην παιδική ηλικία.

Κάθε άνθρωπος χρειάζεται τις ίδιες θρεπτικές ουσίες, ανεξάρτητα από την ηλικία, αλλά τα παιδιά χρειάζονται διαφορετικές ποσότητες από τους ενήλικες και τους ηλικιωμένους ενήλικες.

Πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες, μέταλλα, παρέχουν την τροφή που χρειάζεται το σώμα μας, ενώ η απόκτησή τους από υγιείς πηγές, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των ασθενειών και της παιδικής παχυσαρκίας.

Το μητρικό γάλα ή η παιδική φόρμουλα παρέχουν την πλειοψηφία των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών για τη διατροφή που είναι κατάλληλη για τα παιδιά στον πρώτο χρόνο της ζωής τους. Τα βρεφικά δημητριακά, φρούτα και λαχανικά είναι εμπλουτισμένα με ψευδάργυρο και σίδηρο και κατάλληλα για τα περισσότερα μωρά που αρχίζουν να τα τρώνε από την στιγμή που γίνονται περίπου έξι μηνών. Οι επαρκείς ποσότητες ψευδαργύρου και σιδήρου είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα μωρά που θηλάζουν, καθώς το μητρικό γάλα δεν παρέχει τόσο σίδηρο και ψευδάργυρο όπως η φόρμουλα. Τα νήπια συνήθως επωφελούνται από τις υγιείς επιλογές φρούτων, λαχανικών δημητριακών ολικής αλέσεως, καθώς και πρωτεϊνών. Το ασβέστιο, οι φυτικές ίνες και το λίπος είναι ιδιαίτερα θρεπτικά συστατικά για ένα παιδί που βρίσκεται στην ανάπτυξη, προκειμένου να το θωρακίσουν απέναντι στις ασθένειες και να θρέψουν τον εγκέφαλο και το σώμα του. Σύμφωνα με τη Mayo Clinic τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν μεταξύ 30-40% των ημερήσιων θερμίδων τους σε λίπος όταν είναι μεταξύ 2 και 3 ετών.

Στις ηλικίες μεταξύ 3-4, οι φυτικές ίνες, το ασβέστιο και η πρωτεΐνη εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά σημαντικά συστατικά για την διατροφή των παιδιών. Οταν τα παιδιά φτάσουν στην σχολική ηλικία, οι διατροφικές ανάγκες αγοριών και κοριτσιών αρχίζουν να διαφέρουν. Τα αγόρια συνήθως χρειάζονται περισσότερες θερμίδες απ’ ό,τι τα κορίτσια, αλλά αυτό μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το ιατρικό ιστορικό και το επίπεδο δραστηριότητας του παιδιού.

Στην προεφηβική και εφηβική ηλικία πρέπει να καταναλώνουν περισσότερες θερμίδες αλλά δεν πρέπει πλέον να ξεπερνούν το 25-35% των ημερήσιων θερμίδων τους σε λίπος. Μερικά παιδιά ίσως να χρειαστούν ακόμα λιγότερο λίπος, αν έχουν ήδη πρόβλημα διατήρησης υγιούς βάρους. Το ασβέστιο σ’ αυτή την ηλικία είναι ακόμα πιο σημαντικό από πριν, επειδή η πλειοψηφία της οστικής μάζας ενός ατόμου αναπτύσσεται ακριβώς κατά την προεφηβική και εφηβική ηλικία.

Παρόλο που οι υδατάνθρακες είναι σημαντικοί για τη διατροφή των παιδιών, τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι καλύτερες πηγές υδατανθράκων από τα σάκχαρα. Τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι πολύ πιο υγιεινά σνακ από την καραμέλα, τα τσιπς και άλλα σνακς υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και νάτριο. Τα παιδιά που είναι εφοδιασμένα με υγιεινά σνακς και γεύματα από μικρή ηλικία, έχουν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες όσο μεγαλώνουν.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να μεταβάλλουν τις ατομικές διατροφικές ανάγκες ενός παιδιού. Οι γονείς θα πρέπει να συζητούν τις διατροφικές ανάγκες του παιδιού τους με τον παιδίατρο. Υπάρχουν, επίσης, πολλά βιβλία ή άλλα μέσα διαθέσιμα, για να μάθετε περισσότερα σχετικά με την υγιεινή διατροφή των παιδιών.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Comments are closed.