«Καταναλώστε το ουράνιο τόξο» – Γιατί είναι σημαντικό να τρώτε μια πολύχρωμη ποικιλία φρούτων και λαχανικών;

Ερευνες έχουν δείξει ότι μια πολύχρωμη δίαιτα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να τονώσετε την υγεία και τη ζωτικότητά σας. Αλλά πώς μπορείτε να είστε σίγουροι ότι λαμβάνετε όλες τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας για να ευδοκιμήσει;

Το «Eat the Rainbow» είναι μια θεμελιώδης συμβουλή υγιεινής διατροφής. (Και όχι, δεν εννοούμε τροφές με τεχνητό χρώμα!

Γιατί όμως είναι σημαντικό να έχετε μια ποικιλία από πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά στη διατροφή σας;

Μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να βρείτε μερικά φαγητά που αρέσουν σε εσάς ή στα παιδιά σας ή τα άλλα μέλη της οικογένειάς σας και να επικεντρωθείτε σ’ αυτά. Και μπορεί να είναι εύκολο να πέσετε σε επαναλαμβανόμενη ρουτίνα. Αλλά η αλήθεια είναι: Το σώμα μας ευδοκιμεί με ποικιλία – ένα ουράνιο τόξο θρεπτικών συστατικών.

Στην πραγματικότητα, η ποικιλία βιταμινών, μετάλλων, αντιοξειδωτικών και φυτοχημικών στα φρούτα και τα λαχανικά μπορεί να είναι πιο ισχυρή για την υγεία σας από οποιοδήποτε χάπι.

Η κατανάλωση μιας ποικιλίας πολύχρωμων τροφών μπορεί να είναι ένας εύκολος τρόπος για να πάρετε το πλήρες φάσμα των θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται το σώμα σας για να ευδοκιμήσει.

Η κατανάλωση του ουράνιου τόξου είναι σημαντική για όλους – παιδιά και ενήλικες!

Μια ποικίλη, ισορροπημένη διατροφή δίνει στο σώμα σας τη διατροφή που χρειάζεται για να λειτουργήσει σωστά. Και χωρίς καλή διατροφή, το σώμα σας θα είναι πιο πιθανό να υποφέρει από ασθένειες, ασθένειες και κακή απόδοση.

Οι συμβουλές για να φάτε το ουράνιο τόξο χρησιμοποιούνται συχνά με τα παιδιά. Και ενώ τα παιδιά χρειάζονται ιδιαίτερα μια ποικιλία τροφών στη διατροφή τους, το ίδιο χρειάζονται και οι ενήλικες.

Γιατί τα φρούτα και τα λαχανικά είναι γεμάτα τόσα πολλά χρώματα;

Κάθε χρώμα στα φρούτα και τα λαχανικά δημιουργείται από συγκεκριμένα φυτοθρεπτικά συστατικά, τα οποία είναι φυσικές ενώσεις που βοηθούν στην προστασία των φυτών από τα μικρόβια, τα ζωύφια, τον ήλιο και άλλες απειλές.

Και κάθε χρώμα υποδηλώνει μια αφθονία συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών.

Τα φυτοθρεπτικά συστατικά δεν είναι απαραίτητα για να σας κρατήσουν στη ζωή (σε αντίθεση με τις βιταμίνες και τα μέταλλα). Αλλά μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών του τρόπου ζωής και να διατηρήσουν το σώμα σας να λειτουργεί όπως θα έπρεπε.

Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παίρνουν την γκάμα των πολύχρωμων τροφίμων που χρειάζονται.

Μια Εβδομαδιαία Έκθεση Νοσηρότητας και Θνησιμότητας του 2015 από το CDC αναφέρει ότι «το ποσοστό του ενήλικου πληθυσμού που πληροί τη σύσταση πρόσληψης φρούτων και λαχανικών είναι χαμηλό. Το 2013, το 13,1% των ερωτηθέντων πληρούσε τις συστάσεις για την πρόσληψη φρούτων και το 8,9% τις συστάσεις για τα λαχανικά».

Και, σύμφωνα με μια παλαιότερη αναφορά του 2009 σχετικά με τα φυτοθρεπτικά συστατικά , 8 στους 10 ανθρώπους στις ΗΠΑ υστερούν σε σχεδόν κάθε κατηγορία χρώματος φυτοθρεπτικών συστατικών .

Ας δοούμε τώρα, τι μπορεί να σας πει το χρώμα του φαγητού σας για τη διατροφή σσς. Και πώς μπορείτε να πάρετε περισσότερα από μια πολύχρωμη σειρά φυτοθρεπτικών συστατικών για να βοηθήσετε το σώμα σας να λειτουργήσει όσο το δυνατόν καλύτερα. Αφού εξερευνήσετε όλα τα διαφορετικά χρώματα και τις αντίστοιχες τροφές και φυτοχημικά τους.

Οι υγιεινές κόκκινες τροφές βοηθούν στην καταπολέμηση του καρκίνου, μειώνουν τον κίνδυνο διαβήτη και καρδιακών παθήσεων, βελτιώνουν την ποιότητα του δέρματος και πολλά άλλα

Τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά περιέχουν φυτοχημικά όπως το λυκοπένιο και το ελλαγικό οξύ. Αυτά τα ισχυρά θρεπτικά συστατικά έχουν μελετηθεί για τις επιδράσεις τους στην καταπολέμηση του καρκίνου και άλλα οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, η τακτική κατανάλωση ντομάτας και προϊόντων ντομάτας (όπως μαγειρεμένες ντομάτες και σάλτσα ντομάτας) έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του προστάτη.  Το καρπούζι είναι ακόμη υψηλότερο σε λυκοπένιο από τις ντομάτες και το λυκοπένιο μπορεί επίσης να είναι πιο βιοδιαθέσιμο.

Το καρπούζι είναι επίσης πλούσιο σε ένα φυτοθρεπτικό συστατικό που ονομάζεται κιτρουλίνη, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως θεραπεία για την ήπια έως μέτρια στυτική δυσλειτουργία.

Και τα κόκκινα λαχανικά, όπως τα παντζάρια, έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζουν την οδό του μονοξειδίου του αζώτου , βοηθώντας τα αιμοφόρα αγγεία να διαστέλλονται. Αυτό βελτιώνει την κυκλοφορία και βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Το δέρμα σας επωφελείται επίσης από την κατανάλωση κόκκινων τροφών. Οι πολυφαινόλες και τα αντιοξειδωτικά στα κόκκινα φρούτα και λαχανικά μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου του δέρματος και να προσφέρουν προστασία του δέρματος από τις βλαβερές επιδράσεις από το ηλιακό φως, την υπερβολική φλεγμονή και τις πληγές.

Τα πορτοκαλί και κίτρινα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνη C και καροτενοειδή, συμπεριλαμβανομένης της β-καροτίνης. Ορισμένα καροτενοειδή, κυρίως η βήτα-καροτίνη, μετατρέπονται σε βιταμίνη Α μέσα στο σώμα, η οποία βοηθά στην προώθηση της υγιούς όρασης και της ανάπτυξης των κυττάρων.

Τα πράσινα φρούτα και λαχανικά ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος, αποκαθιστούν την ενέργεια και τη ζωτικότητα και πολλά άλλα

Τα πράσινα είναι μερικά από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορούμε να φάμε. Τα πράσινα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε λουτεΐνη, ισοθειοκυανικά, ισοφλαβόνες και βιταμίνη Κ, η οποία είναι απαραίτητη για την υγεία του αίματος και των οστών.

Μωβ και μπλε φρούτα και λαχανικά μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου και καρδιακών παθήσεων, να υποστηρίξουν τη γνωστική λειτουργία, να μειώσουν τη φλεγμονή και να βελτιώσουν την υγεία του δέρματος

Τα μπλε και μοβ φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες και ρεσβερατρόλη και έχουν μελετηθεί εκτενώς για τις αντικαρκινικές και αντιγηραντικές τους ιδιότητες.

Οι τροφές καφέ και λευκού χρώματος προστατεύουν από ορισμένους καρκίνους, διατηρούν γερά τα οστά και αποτελούν μια επιλογή για την καρδιά. Αν και δεν έχουν τόσο έντονο χρώμα όσο άλλα τρόφιμα, τα λευκά και καφέ προϊόντα εξακολουθούν να είναι εξαιρετικές υγιεινές επιλογές.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει