Koροναϊός: Η σωστή γυμναστική μετά την νόσηση

Όταν κάποιος έχει αναρρώσει από τον κοροναϊό, επιβάλλεται να επιστρέψει στην άθληση, αλλά αυτό θα πρέπει να γίνεται σταδιακά και με προσοχή, σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς εγκυμονούν κίνδυνοι.

Στην προπόνησή του θα πρέπει στη προπόνηση να υπάρχουν λιγότερες ασκήσεις, που θα εκτελούνται για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε ο οργανισμός να επανέλθει πλήρως, πριν μπει στο συνηθισμένο πρόγραμμα. Μάλιστα, τα άτομα που αθλούνται συστηματικά στη ζωή τους, για να ξεκινήσουν να αθλούνται θα πρέπει να μην συνεχίζουν να εμφανίζουν συμπτώματα του ιού, παρά το γεγονός ότι δεν νοσούν.

Σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η επιστροφή στην άθληση πρέπει να γίνει σε πέντε σταδιακές φάσεις. Γνώμονας θα είναι το πόσο κουράζεται το άτομο, ενώ σε περίπτωση που αισθανθεί υπερκόπωση ή δυσκολία στην αναπνοή θα πρέπει να επιστρέψει στο προηγούμενο στάδιο, αλλιώς να σταματήσει τελείως.

Επίσης, σε περίπτωση που εμφανιστεί ένα από τα παρακάτω συμπτώματα, η άσκηση θα πρέπει να σταματήσει:

Δύσπνοια κατά την ανάπαυση

Πόνος στο στήθος

Αίσθημα παλμών

Ζάλη

Σύγχυση

Αδυναμία στο πρόσωπο ή στα άκρα

Ακόμη, ύποπτο σημάδι θεωρείται και η εμφάνιση συμπτώματος που αφορά την ψυχική υγεία. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να σταματήσουν οι ασκήσεις για λίγες μέρες.

Πότε δεν αλλάζει κάτι στην άσκηση

Σύμφωνα με τον David Salman, ακαδημαϊκό κλινικό συνεργάτη στην πρωτοβάθμια περίθαλψη στο Imperial College, όσοι ήταν πλήρως ασυμπτωματικοί, δεν χρειάζεται να αλλάξουν κάτι στο πρόγραμμά τους και μπορούν να γυμναστούν κανονικά.

«Θα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εμφάνισαν ελάχιστα ή καθόλου συμπτώματα και μπορούν να διατηρήσουν τα ίδια επίπεδα δραστηριότητας όπως πριν. Αυτό (σ.σ. Η μείωση σε ένταση και αριθμό ασκήσεων) μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμο για αυτούς», είπε χαρακτηριστικά.

Τι γίνεται με την long Covid

Παρόλα αυτά, το δημοσίευμα αναφέρει ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση σε όσα άτομα έχουν long Covid και επιπλοκές από τον κοροναϊό.

Η συγκεκριμένη κατηγορία θα πρέπει να μειώσει την έντονη γυμναστική, ενώ προτείνεται το περπάτημα ως μια ιδιαίτερη αποτελεσματική άσκηση, για να επανέλθει ο οργανισμός.

«Νομίζω ότι το περπάτημα είναι μια πολύ λογική προσέγγιση», λέει η δρ Sally Singh, καθηγήτρια πνευμονικής και καρδιακής αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο του Leicester. «Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να μην κάνετε κάποια άσκηση στη μέρα σας, αλλά έχει να κάνει με την επιλογή των δραστηριοτήτων που είναι σημαντικές για εσάς, την εξέταση της ώρας της ημέρας που τις κάνετε, την επαρκή ανάπαυση της ημέρας σας και ούτω καθεξής», σημείωσε στη συνέχεια.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Comments are closed.