Κρυολόγημα: Συμβουλές για να αναπνέετε καλύτερα

A7R4YR

Τα συμπτώματα ενός κρυολογήματος επιβαρύνουν ήδη αρκετά τον πάσχοντα στη διάρκεια της ημέρας. Τα πράγματα όμως γίνονται ακόμα δυσκολότερα το βράδυ, «καταδικάζοντας» τον οργανισμό σε έναν μίζερο ύπνο.

Δείτε πώς μπορείτε να μειώσετε τα συμπτώματα του κρυολογήματος, να βελτιώσετε τον ύπνο σας, να αναπνεύσετε και να κοιμηθείτε καλύτερα.

 

nasal_strip

Χρησιμοποιήστε ρινικές ταινίες

Οι ρινικές ταινίες εφαρμόζονται εξωτερικά, στη μέση της μύτης. Εχουν κόλλα στη μία πλευρά, είναι σκληρές και αποτελεσματικές για το κρυολόγημα. Επιλέξτε το κατάλληλο μέγεθος (μικρές, μεσαίες ή μεγάλες) και θυμηθείτε πως πρέπει να πλύνετε και να στεγνώσετε το πρόσωπό σας πριν την εφαρμογή.

mpanio

Κάντε ένα ζεστό ντους πριν τον ύπνο

Ο ατμός και η υγρασία του ντους, στραγγίζει τα ιγμόρεια και κάνει τις ρινικές διόδους να συστέλλονται, ανακουφίζοντας από το κρυολόγημα. Μπορείτε να επιτύχετε το ίδιο αποτέλεσμα πίνοντας ένα ζεστό τσάι ή τρώγοντας ένα πιάτο ζεστή σούπα.

Chicken-Soup

Φάτε κοτόσουπα

Η κοτόσουπα είναι μια παλιά, δοκιμασμένη συνταγή για τους πάσχοντες από το κρυολόγημα και μάλιστα σύμφωνα με έρευνες καθαρίζει πολύ καλύτερα τα ιγμόρεια απ’ ό,τι το ζεστό νερό. Αποφύγετε να πιείτε κρύα ποτά πριν κοιμηθείτε, γιατί οι ίδιες μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν να φράξουν τις αναπνευστικές διόδους.

My beautiful picture

Χρησιμοποιήστε φυσιολογικό ορό

Ενας από τους ασφαλέστερους τρόπους για να απεμπλακείτε από τη συμφόρηση της μύτης και να κοιμηθείτε ήρεμα είναι να χρησιμοποιήσετε αποστειρωμένο φυσιολογικό ορό, είτε σε σπρέι, είτε σε δοχείο (ένα μικρό δοχείο με στενό στόμιο που χρησιμοποιείται για να ρίχνουμε μικρές ποσότητες φυσιολογικού ορού, ξεβγάζοντας τα ρουθούνια). Το θαλασσινό νερό επίσης καθαρίζει τη βλέννα από τη μύτη σας και βοηθά τα κύτταρα που κινούν τη βλέννα να λειτουργούν καλύτερα.

Είναι σημαντικό να θυμάστε πως πρέπει να ξεπλύνετε τη συσκευή μετά από κάθε χρήση και να την αφήσετε να στεγνώσει στον αέρα. Ο φυσιολογικός ορός είναι ασφαλέστερο στοίχημα από τα, συνταγογραφούμενα ή μη, αποσυμφορητικά σπρέι μύτης, καθώς κάποια απ’ αυτά είναι μεν αποτελεσματικά, αλλά περιέχουν ψευδοεφεδρίνη και μπορεί να σας προκαλέσουν αϋπνία και διέγερση. Επομένως μπορεί να αναπνεύσετε καλύτερα, αλλά δεν θα μπορέσετε να κοιμηθείτε.

Αποφύγετε την υπερκατανάλωση των σπρέι για τη μύτη

Οι γιατροί έχουν μία ακόμα ανησυχία σχετικά με τα αποσυμφορητικά σπρέι μύτης κι αυτή δεν είναι άλλη από το γεγονός ότι η υπερκατανάλωση μπορεί να προκαλέσει ένα φαινόμενο που ονομάζεται φαρμακευτική ρινίτιδα. Αντί για ανακούφιση του «μπουκώματος» το φάρμακο αρχίζει να προκαλεί το πρόβλημα που υποτίθεται ότι σχεδιάστηκε για να θεραπεύσει. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν κατά κόρον αποσυμφορητικά σπρέι μύτης μπορεί να εγκλωβιστούν σε έναν φαύλο κύκλο και να εθιστούν στο φάρμακο. Γι’ αυτό αν πρέπει να χρησιμοποιήσετε ένα ρινικό αποσυμφορητικό, θα πρέπει να σταματήσετε τη χρήση του μετά από τρεις ημέρες και να το πετάξετε.

sleeping-pills2

Μην πάρετε υπνωτικά χάπια

Τα συνταγογραφούμενα χάπια ύπνου είναι επίσης μια κακή ιδέα όταν έχετε κρυολόγημα. Τα συγκεκριμένα χάπια μπορούν να επιδεινώσουν την απόφραξη του ανώτερου αναπνευστικού σε άτομα με υπνική άπνοια, που είναι ένα κοινό πρόβλημα για άτομα που είναι παχύσαρκα ή υπέρβαρα. Εάν το κρυολόγημα είναι ο λόγος που δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε, είναι πολύ καλύτερα να θεραπεύσετε τα συμπτώματα του κρυολογήματος, παρά να πάρετε υπνωτικό χάπι.

wedgeincli

Ανυψώστε το κεφάλι του κρεβατιού

Πολλές φορές κάποιοι συστήνουν να στηρίξετε το κεφάλι σας πάνω σε πολλά μαξιλάρια για να βοηθήσετε τα ιγμόρεια να στραγγίξουν πιο εύκολα. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου καλή ιδέα. Με την κάμψη του αυχένα σας σε μια αφύσικη θέση, μπορεί η αναπνοή σας να δυσκολέψει ακόμα περισσότερο.

Αντίθετα, αν χρησιμοποιήσετε ένα μεγάλο σφηνοειδές μαξιλάρι που σηκώνει το σώμα από τη μέση και πάνω, ή αν σηκώσετε το κεφάλι του κρεβατιού βάζοντας βιβλία, ή τούβλα, ή έναν τηλεφωνικό κατάλογο κάτω από τα πόδια θα δείτε τα συμπτώματά σας να υποχωρούν. Δεν θα πρέπει όμως να το σηκώσετε πάνω από 15 εκατοστά, γιατί η μεγάλη κλίση θα σας κάνει να γλιστράτε από το κρεβάτι. Η ελαφρά κλίση βοηθά το αίμα να ρέει μακριά από το κεφάλι σας, μειώνοντας έτσι τη φλεγμονή των αεραγωγών.

tzel-mentas

Απλώστε τζελ μέντας

Μία ακόμα παλιά, δοκιμασμένη συνταγή, που παραμένει δημοφιλής. Και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά, αν και όχι με τον τρόπο που πίστευαν οι άνθρωποι στο παρελθόν.

Μελέτες έχουν δείξει ότι η μενθόλη δεν μπορεί πραγματικά να ανοίξει τους αεραγωγούς, όμως η αίσθηση δροσιάς που δημιουργεί κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι αναπνέουν πιο ελεύθερα. Και τελικά, αυτό είναι το πιο σημαντικό, όταν προσπαθούμε να θεραπεύσουμε τα συμπτώματα του κρυολογήματος.

Να θυμάστε ότι δεν το χρησιμοποιούμε σε παιδιά ηλικίας κάτω των δύο ετών.

Pretty young woman sleeps in her bed

Κοιμηθείτε με πρόγραμμα

Οταν το κρυολόγημα κάνει δύσκολο τον ύπνο σας, τότε είναι που πρέπει να δώσετε προσοχή στους κανόνες του καλού και υγιεινού ύπνου περισσότερο από ποτέ.

Μέχρι τώρα γνωρίζετε τα βασικά:

Πηγαίνετε για ύπνο νωρίς και ξυπνάτε βάσει κανονικού προγράμματος. Μ’ αυτόν τον τρόπο δεν διαταράσσεται η ρουτίνα του ύπνου σας.

Αποφεύγετε τονωτικά ποτά όπως καφέ και αλκοόλ πριν πάτε για ύπνο.

Χρησιμοποιείτε το κρεβάτι σας αποκλειστικά για να κοιμηθείτε και όχι για να εργαστείτε, να διαβάσετε ή να παρακολουθήσετε τηλεόραση.

Αν παρόλα αυτά δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, μην παραμείνετε στο κρεβάτι σας, ώστε να μην συνδεθεί στο μυαλό σας αυτή η δυσκολία με αϋπνία. Προτιμήστε να βγείτε από το δωμάτιο, να καθίσετε κάπου αλλού, να διαβάσετε, να χαλαρώσετε ή να κάνετε κάτι άλλο, μέχρις ότου νοιώσετε αρκετά κουρασμένοι για να πάτε για ύπνο

woman-sleeping

Ο καλός ύπνος κρατάει μακριά τις ιώσεις

Οι κανόνες του σωστού ύπνου είναι εξίσου αποτελεσματικοί με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, λένε οι ειδικοί.

Σύμφωνα με μια μελέτη του 2009 από ερευνητές του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon στο Πίτσμπουργκ, ο ύπνος είναι ιδιαίτερα σημαντικός στη διάρκεια της γρίπης και του κρυολογήματος. Οι ερευνητές στρατολόγησαν 153 εθελοντές που συμφώνησαν να μπουν σε καραντίνα και να εκτεθούν σε ρινοϊούς, την οικογένεια των ιών που προκαλεί τα περισσότερα κρυολογήματα. Οσοι κοιμόντουσαν λιγότερο από επτά ώρες είχαν σχεδόν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν κρυολόγημα από εκείνους που κοιμήθηκαν για περισσότερες από οκτώ ώρες.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.