Ο ύπνος έχει άμεση σχέση με τη νοημοσύνη

Η φαιά ουσία βρίσκεται σε συγκεκριμένα κύτταρα στον εγκέφαλο που παίρνουν το όνομά τους από το χρώμα τους. Είναι νευρωνικά κύτταρα υπεύθυνα για τη λήψη και επεξεργασία των πληροφοριών.

Οι πληροφορίες αυτές μεταφέρονται από τις νευρικές ίνες του εγκεφάλου με τη μορφή νευρικών σημάτων.

Αρκετές μελέτες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η φαιά ουσία συνδέεται με τη νοημοσύνη. Στην πραγματικότητα η φαιά ουσία φαίνεται να συνδέεται άμεσα με το πόσο γρήγορα ένα άτομο επεξεργάζεται τις εισερχόμενες πληροφορίες, το αν δηλαδή η πληροφορία σχηματίζεται από ένα εξωτερικό ερέθισμα ή έρχεται με τη μορφή ερωτημάτων που χρήζουν ερμηνείας. Εξαιτίας αυτής της πιθανής σχέσης, οι επιστήμονες που μελετούν τη φαιά ουσία αναζητούν τρόπους να αυξήσουν το μέγεθος και την αποτελεσματικότητα της φαιάς ουσίας στον εγκέφαλο των ανθρώπων.

Ένας τομέας της εστίασης είναι η σχέση ανάμεσα στο πόσο συνεπής είναι κανείς με τον ύπνο και πόση ποσότητα φαιάς ουσίας διαθέτει στον εγκέφαλό του. Μια σειρά από μελέτες υποστηρίζουν την ιδέα πως ο ύπνος επηρεάζει σημαντικά την ποσότητα της φαιάς ουσίας που περιλαμβάνει ο εγκέφαλος. Φαίνεται πως υπάρχει μια στενή σχέση μεταξύ της μικρότερης ποσότητας της φαιάς ουσίας στο μετωπιαίο λοβό του εγκεφάλου και τα προβλήματα ύπνου. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Sleep, έδειξε πως σαφώς υπήρχε σχέση μεταξύ της ποσότητας της φαιάς ουσίας και των ωρών ύπνου των συμμετεχόντων κάθε βράδυ.

Μελέτες της γνωστικής ανάπτυξης στα παιδιά ενισχύουν αυτή τη συσχέτιση μεταξύ ύπνου και φαιάς ουσίας. Ο εγκέφαλος ενός παιδιού, δεν έχει ακόμα αναπτυχθεί πλήρως και εξαιτίας αυτού μπορεί να επηρεαστεί πιο δραματικά από τα εξωτερικά ερεθίσματα. Οι μελέτες έδειξαν πως όσο περισσότερο κοιμόταν το παιδί, ειδικά στη φάση της εφηβείας, τόσο καλύτερα μπορούσε να εκτελέσει τα τεστ της γνωστικής κατανόησης.

Τα αποδεικτικά στοιχεία ενισχύονται από χιλιάδες ατομικές εκθέσεις και από μια σειρά επιστημονικών μελετών που δείχνουν ότι όσο περισσότερες ώρες κοιμάται κανείς, τόσο περισσότερο αυξάνεται η ισχύς του εγκεφάλου και η ποσότητα της φαιάς ουσίας. Ενας καλός ύπνος το βράδυ μπορεί να επηρεάσει άμεσα τις επιδόσεις την επόμενη ημέρα, είτε πρόκειται για σχολικές επιδόσεις, είτε για εργασία. Το πραγματικά ενδιαφέρον ερώτημα για τους ερευνητές ήταν αν ο καλύτερος ύπνος μπορεί με την πάροδο του χρόνου να αποκαταστήσει ή να αντικαταστήσει μέρος της χαμένης φαιάς ουσίας.

Εάν αγωνίζεστε να κοιμηθείτε αρκετά δεν είστε οι μόνοι. Εκατομμύρια άνθρωποι ταλαιπωρούνται στριφογυρίζοντας στο κρεβάτι τους, υποφέροντας από διαταραχές ύπνου.

Διαβάστε παρακάτω τι μπορείτε να κάνετε για να κοιμηθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο και πιο ποιοτικά:

Εξαφανίστε από το δωμάτιο τα πράγματα που μπορεί να σας αποσπάσουν από τον ύπνο, όπως οι ηλεκτρονικές συσκευές, τηλεοράσεις, κομπιούτερ, laptop, tablet και κινητά

Χρησιμοποιήστε μια συσκευή λευκού θορύβου για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε

Φροντίστε να πηγαίνετε στο κρεβάτι την ίδια ώρα κάθε βράδυ και να ξυπνάτε την ίδια ώρα κάθε πρωί

Μην πέσετε στην παγίδα να πιστέψετε πως η έλλειψη ύπνου είναι ακίνδυνη, μόνο και μόνο επειδή δεν βλέπετε τις επιδράσεις της στέρησής του στη ζωή σας και έχετε «συντονιστεί» με αυτή την κατάσταση. Ο ύπνος επηρεάζει τη γενική υγεία και ευημερία, καθώς διάφορες μελέτες δείχνουν πως μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τη νοημοσύνη σας.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Comments are closed.