Τροφές χαμηλές σε κάλιο και νάτριο

Οι υπερβολικές ποσότητες χλωριούχου νατρίου, που είναι το γνωστό μας αλάτι, μπορεί να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο για καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Από την άλλη πλευρά, εάν έχετε νεφρική νόσο, το υπερβολικό κάλιο είναι εξίσου επιβλαβές.

Το σώμα χρειάζεται κάποιες ποσότητες καλίου και νατρίου για να λειτουργήσει κανονικά, αλλά αν έχετε μια κατάσταση υγείας, ο γιατρός σας μπορεί να σας έχει δώσει οδηγίες για να περιορίσετε την πρόσληψη των δύο αυτών θρεπτικών ουσιών.

Καταναλώστε λαχανικά

Τα φρέσκα λαχανικά παρέχουν στο σώμα βασικές βιταμίνες και μέταλλα και έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Εάν αγοράζετε κονσερβοποιημένα λαχανικά, επιλέξτε αυτά που έχουν χαμηλό νάτριο και αποστραγγίστε το υγρό που περιέχουν, προτού τα καταναλώσετε, ώστε να μειώσετε την περιεκτικότητά τους σε νάτριο και κάλιο. Προτιμήστε, ωστόσο, να καταναλώνετε φρέσκα λαχανικά, όπως φασολάκια, καρότα, αγγούρια, λάχανα, αρακά, σπανάκι. Ξεπλύνετε και αποστραγγίστε τα βραστά λαχανικά σας για να απομακρύνετε το αλάτι και το κάλιο που περιέχουν.

Εστιάστε στα φρούτα

Πολλές ποικιλίες φρέσκων φρούτων περιέχουν ελάχιστες ποσότητες νατρίου και καλίου. Απολαύστε αχλάδια, μήλα, ροδάκινα, κεράσια, σταφύλια και δαμάσκηνα για σνακ και επιδόρπια. Αποστραγγίστε το χυμό από τα κονσερβοποιημένα φρούτα και αποφύγετε κονσέρβες ή κατεψυγμένες ποικιλίες, που περιλαμβάνουν καρυκεύματα. Προσθέστε αποξηραμένα φρούτα, όπως δαμάσκηνα, σταφίδες, κράνμπερι στο πρωινό σας. Αποφύγετε φρούτα με υψηλό κάλιο, όπως μπανάνες, φράουλες και πορτοκάλια.

Προσοχή στις σάλτσες

Οι παρασκευασμένες σάλτσες μπορεί να περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού και καλίου. Φτιάξτε τη δική σας σάλτσα ζυμαρικών από φρέσκες ντομάτες, αποφεύγοντας τον ντοματοπολτό, καθώς είναι γενικά υψηλής περιεκτικότητας σε κάλιο και νάτριο. Εάν αγοράζετε έτοιμη σάλτσα, ελέγξτε τον πίνακα στοιχείων για τις διατροφικές ενδείξεις. Περισσότερο από το 20% της ημερήσιας ποσότητας νατρίου ανά δόση θεωρείται υψηλή. Οι ποσότητες καλίου συνήθως δεν περιλαμβάνονται στην ετικέτα.

Αλατισμένα καρυκεύματα

Μερικά υποκατάστατα αλάτων περιέχουν υψηλές ποσότητες καλίου. Προτιμήστε να νοστιμίσετε τα πιάτα σας με εξίσου γευστικές εναλλακτικές λύσεις, όπως μαύρο ή κόκκινο πιπέρι, κρεμμύδι, μαϊντανό και σκόρδο.

Δώστε προτεραιότητα στην πρωτεΐνη

Τα προπαρασκευασμένα κρέατα ενδέχεται να περιέχουν υπερβολικές ποσότητες αλατιού και καλίου. Αποφύγετε το κορν μπιφ ή το αλατισμένο μπέικον. Ψάξτε για ελάχιστα επεξεργασμένα ωμά κρέατα, όπως γαλοπούλα, κοτόπουλο και βόειο κρέας. Ελέγξτε τις ετικέτες στα κονσερβοποιημένα κρέατα για να διαπιστώσετε εάν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Επιλέξτε άλλες πηγές πρωτεϊνών, όπως αυγά, ξηροί καρποί, σπόροι και σόγια.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.