Ζάχαρη και άνοια: Πώς η διατροφή στα 2 πρώτα χρόνια επηρεάζει τον εγκέφαλο

Η κρίσιμη σημασία της διατροφής στα πρώτα χρόνια ζωής

Πολλοί γονείς εστιάζουν στη διατροφή των παιδιών τους για την άμεση ανάπτυξή τους, όμως τα οφέλη μπορεί να φτάνουν πολύ μακρύτερα, έως και την τρίτη ηλικία. Νέα επιστημονικά δεδομένα δείχνουν ότι ο περιορισμός της ζάχαρης κατά την εγκυμοσύνη και τα δύο πρώτα χρόνια ζωής συνδέεται άμεσα με τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης άνοιας δεκαετίες αργότερα.

Τι αποκαλύπτει η έρευνα για τη ζάχαρη και τη μακροπρόθεσμη υγεία

Ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από σχεδόν 65.000 άτομα, χρησιμοποιώντας ως φυσικό πείραμα την περίοδο μετά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τότε, η επιβολή δελτίου στη ζάχαρη περιόρισε σημαντικά την κατανάλωσή της, η οποία διπλασιάστηκε αμέσως μόλις καταργήθηκαν οι περιορισμοί το 1953.

Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι εντυπωσιακά για τη γνωστική υγεία. Όσοι είχαν εκτεθεί σε χαμηλότερα επίπεδα ζάχαρης κατά τη διάρκεια της εμβρυϊκής ανάπτυξης και μέχρι την ηλικία των δύο ετών, παρουσίασαν σημαντικά μειωμένες πιθανότητες εμφάνισης άνοιας σε σύγκριση με όσους γεννήθηκαν σε περίοδο ελεύθερης πρόσβασης στη ζάχαρη. Συγκεκριμένα, η μείωση του κινδύνου για αυτή την ομάδα άγγιξε το 23%.

Καθυστέρηση της άνοιας και προστασία του εγκεφάλου

Η επίδραση της διατροφής δεν σταματά μόνο στο ποσοστό εμφάνισης της νόσου. Μεταξύ των συμμετεχόντων που εμφάνισαν τελικά άνοια, όσοι είχαν περιορισμένη έκθεση σε πρόσθετα σάκχαρα στα πρώτα 1.000 ημέρες της ζωής τους, διαγνώστηκαν κατά μέσο όρο 2,6 χρόνια αργότερα από τους υπόλοιπους. Αυτή η διαφορά αναδεικνύει τον καθοριστικό ρόλο της διατροφής στην προστασία της δομής και της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Οι επιστήμονες τονίζουν πως ο περιορισμός των πρόσθετων σακχάρων στην εγκυμοσύνη και τη βρεφική ηλικία μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική στρατηγική δημόσιας υγείας. Παρόλο που απαιτούνται περαιτέρω έρευνες για να κατανοηθούν πλήρως οι μηχανισμοί, η μείωση της ζάχαρης φαίνεται να προσφέρει ένα πιο ευνοϊκό προφίλ υγείας για τον εγκέφαλο σε βάθος χρόνου. Για τους γονείς, αυτό αποτελεί μια σημαντική υπενθύμιση ότι οι διατροφικές επιλογές από την αρχή της ζωής χτίζουν τις βάσεις για ένα υγιές μέλλον.

Διαβάστε επίσης

via

Μπορεί επίσης να σας αρέσει