Η διατροφή που ανακουφίζει από τις ημικρανίες

Τα άτομα που υποφέρουν από συχνές ημικρανίες μπορούν να βρουν ανακούφιση στο πρόβλημά τους μέσα από τη διατροφή τους.

Διατροφή πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, δηλαδή περισσότερα λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, ρέγγα, σαρδέλες, σκουμπρί και πέστροφα προσφέρουν σημαντικά οφέλη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ συμπέρανε ότι οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι των ω-3 λιπαρών οξέων, το εικοσαπεντεανοϊκό οξύ (EPA) και το δοκοσαξεξανοϊκό οξύ (DHA), πρόσφεραν σημαντική βοήθεια στους 182 συμμετέχοντες με συχνές ημικρανίες, 16 περίπου τον μήνα με διάρκεια μεγαλύτερης των πέντε ωρών συνήθως.

Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν κατά τυχαία επιλογή και για 16 εβδομάδες, ένα από τα παρακάτω διατροφικά μοτίβα:

υψηλής περιεκτικότητας στα λιπαρά οξέα EPA και DHA (1,5 γρ/ημέρα) από ψάρια καθώς και σε λινολεϊκό (ή λινελαϊκό) οξύ, ένα ω-6 λιπαρό που αφθονεί σε ορισμένους καρπούς και σπόρους

υψηλής περιεκτικότητας στα λιπαρά οξέα EPA και DHA  και χαμηλή σελινολεϊκό οξύ

(ομάδα ελέγχου) πλούσιου σε λινολεϊκό οξύ και φτωχό σε EPA και DHA  μόλις 150 mg την ημέρα, τη μέση αναλογία της σύγχρονης δυτικής διατροφής.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση 30-40% στις ημέρες με πονοκέφαλο κατά τη διάρκεια του μήνα, καθώς και την ημερήσια διάρκειά τους για όσους κατανάλωναν διατροφή πλούσια σε EPA και DHA λιπαρά οξέα σε σύγκριση με όσους είχαν μειωμένη πρόσληψη αυτών των ω-3 λιπαρών οξέων.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Comments are closed.