Ποια είναι τα οφέλη της διαβητικής δίαιτας

Οι διαβητικές δίαιτες έχουν πολλά οφέλη, ακόμη και για τους μη διαβητικούς, καθώς είναι πρωτίστως ισορροπημένες, κάτι απαραίτητο για την καλή υγεία.

Για να έχει κανείς καλή υγεία, είναι σημαντικό να λαμβάνει τη συνιστώμενη ημερήσια δόση πρωτεϊνών, φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων. Οταν οι διαβητικοί τρώνε κάθε λίγες ώρες, συνήθως αποτρέπονται οι μεγάλες διακυμάνσεις των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα. Τα ισορροπημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι σημαντικά, δεδομένου ότι το εκτός ελέγχου σάκχαρο μπορεί να οδηγήσει σε ιατρικές επιπλοκές, κώμα και θάνατο.

Ο περιορισμός των τροφίμων που περιέχουν ζάχαρη είναι απαραίτητος σε μια διαβητική δίαιτα. Αυτό είναι επίσης επιθυμητό για μη διαβητικούς, καθώς τα τρόφιμα με ραφιναρισμένη ζάχαρη συχνά στερούνται θρεπτικών συστατικών και μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους ή σε άλλα προβλήματα υγείας. Ακόμη και υγιεινά τρόφιμα όπως τα φρούτα, το γάλα και τα άμυλα με φυσικά σάκχαρα περιορίζονται στις διαβητικές δίαιτες, αφού πολύ μεγάλες ποσότητες αυτών των τροφών μπορεί να αυξήσουν το σάκχαρο του αίματος. Οι υδατάνθρακες που βρίσκονται στα άμυλα, τα φρούτα και το γάλα, διασπώνται σε ζάχαρη στο σώμα και τείνουν να αυξάνουν το σάκχαρο του αίματος.

Από την άλλη, αν μείνει κανείς μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς φαγητό, μπορεί να έχει πρόβλημα με το σάκχαρο στο αίμα. Για το λόγο αυτό μια διαβητική δίαιτα περιλαμβάνει πάντα τακτικά υγιεινά σνακ.

Η διαβητική δίαιτα, ωστόσο, είναι εξίσου σημαντική και για τους μη διαβητικούς, καθώς μπορεί και αυτοί να βιώσουν «βουτιά» του σακχάρου, η οποία μπορεί να τους προκαλέσει την αίσθηση της κόπωσης ή πονοκεφάλους. Το απόγευμα είναι η στιγμή που πολλοί άνθρωποι χρειάζονται ένα θρεπτικό σνακ για να κρατήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους σταθερά.

Ακολουθώντας μια διαβητική δίαιτα, πολλοί άνθρωποι μπορεί πραγματικά να είναι σε θέση να αποτρέψουν ή να ελέγξουν τον διαβήτη. Πολλές μελέτες δείχνουν ότι με την κατανάλωση μιας ποικιλίας υγιεινών τροφών σε λογικές μερίδες μπορεί να γίνει δυνατή η πρόληψη του διαβήτη. Επίσης, η κατανάλωση μιας διαβητικής διατροφής μπορεί να μειώσει ή να αποτρέψει επιπλοκές του διαβήτη, όπως είναι η οφθαλμική, νευρική, καρδιακή και νεφρική νόσος. Οι διαβητικές δίαιτες δίνουν έμφαση στην επιλογή τροφίμων χαμηλών λιπαρών, στην κατανάλωση ψαριών αρκετές φορές την εβδομάδα και στην επιλογή δημητριακών ολικής αλέσεως. Η επίτευξη και η διατήρηση ενός σωστού σωματικού βάρους είναι επίσης σημαντική για την πρόληψη και τον έλεγχο του διαβήτη.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει
Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.